Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 juni 2012

Bochtentraining politieoefencircuit Lelystad, 25 juni 2012

Op maandagavond 25 juni organiseerde Motorrijschool Hendriks in nauwe samenwerking met Motoport Leeuwarden een bochtentraining op het oefencircuit van de politie te Lelystad. Na de briefing werd om 18.00 uur gestart met de eerste sessie door de gevorderde rijders die in drie groepen waren ingedeeld. Elke groep had een eigen instructeur tevens voorrijder. 

Na de briefing in het algemeen van alle deelnemers vond er natuurlijk ook per groep instructie plaats. Tenslotte was deze training wel bedoeld om er wat van te leren.
In totaal waren er een kleine 40 deelnemers waarvan drie groepen gevorderden en twee groepen "beginners".De beginners worden alleen zo genoemd, omdat ze voor de eerste keer op een circuit waren.
Allen reden in totaal drie sessies van ieder een half uur.



Daarna was er natuurlijk voldoende ruimte en tijd voor instructie en aanwijzingen zodat uiteindelijk in sessie drie het steeds vloeiender ging verlopen en bovendien het tempo langzamerhand omhoog ging. 
 
Hier een plaatje van bovenaf de bult, de enige bult die Flevoland rijk is, zullen we maar zeggen. maar als je op dit punt staat het je bijna het overzicht over de hele baan.

Igna bleek een goede voorrijdster te zijn en niet alleen kwaliteiten te hebben op het onverharde terrein maar zeker ook op verharde ondergrond.
Ze was wel uniek, in dat opzicht dat er slechts één BMW R1200GS meereed, en die werd door de instructrice zelf gereden. Overigens was er bij een aantal deelnemers wel herkenning in de vorm van: "dat is toch dat meisje dat laatst in Motoplus stond met haar motor".
En dat laatste klopte inderdaad, want Igna staat in het nummer 08 van 19 april 2012 bij de rubriek "mijn trots" met deze motor.
Gevolgd door snelle mannen op sportfietsen en snelle leren flitsende pakken aan.
Hier een plaatje met het bewijs dat het rijden steeds gemakkelijker ging.

Ook een voorrijder / instructeur met "de knie aan de grond". Per slot van rekening mochten de voorrijders toch ook wel hun lol hebben, toch....
Deze foto mag op deze site niet ontbreken. De motorrijder op de motor hierboven verscheen met een oude liefde van Igna, namelijk een Suzuki TL 1000 R. Ig had deze motor voordat zij naar Duitsland verhuisde in het GEEL, in het rood is ie trouwens ook mooi.

Hier Igna nogmaals in actie als voorrijder / instructrice voor haar groep.

Mooi in gekanteld en doorgekeken, geleerd van ........ (NOTE IGNA:nog niet van Hans)
Bij uitkomst van de enige haakse bocht. Gewoon mooie plaatjes.
De gevorderde rijders.
Al met al nog een laatste foto van de groep van Igna. De hele avond werd er lekker gereden, hebben de deelnemers allemaal weer geleerd en zat het weer bovendien ook helemaal mee.Het was droog, er scheen zo nu en dan een zonnetje en de temperatuur was heerlijk. En dat allemaal terwijl heel Nederland zich af te wachten en zit te smachten naar de zomer.
Van hier uit willen we Motoport Leeuwarden bedanken voor de goede samenwerking. En zeker voor herhaling vatbaar. Ook met trainingen vanuit de zaak te Leeuwarden? Wie weet...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een geweldige avond gehad maandag onder proffesionele begeleiding. Wij reden voor het eerst op het circuit, maar voor mijn gevoel ging het hardstikke goed. Ik heb mijn Blauw/witte Suzuki GSX 1400 maar liefst 5 cm verhoogd, maar heb toch mijn stepjes met minimaal een cm kunnen inkorten. Wij komen absoluut nog eens terug. Ik ben alleen benieuwd naar de actiefoto's van mezelf, want ik heb gezien dat ik vaak gefotografeerd ben.

Met vr. gr.,
Alfons Olde Bijvank
Steggerda

Alfons Olde Bijvank zei

Wij hebben maandagavond voor het eerst op het circuit gereden. Supergave training gehad van de marshalls en ook van de meer ervaren rijders. In de loop van de training konden we toch lekker meekomen met de wat snelle groepen. Was supergaaf, ik heb mijn blauw/witte Suzuki GSX 1400 met maar liefst 5 cm verhoogd, maar heb toch mijn voetstepjes met meer dan een cm kunnen afslijten. We gaan absoluut nog eens weer. Ik ben alleen heel benieuwd naar de vele foto's die van mij gemaakt zijn.

Met vr. gr.,
ALfons Olde Bijvank