Totaal aantal pageviews

zondag 7 juni 2009

Off Road Rit in plaats van ORT, 7 juni 2009

Door verschillende inzichten en het feit dat Brouwer Trading niet als mede-organisator werd gezien door de twee andere partijen kwam het tot een breuk in het samenwerkingsverband. Momenteel wordt een nieuwe lokatie gezocht en werden de deelnemers op de hoogte gebracht van het feit dat de ORT voor 7 juni 2009 geannuleerd werd.

Vandaag is er al wel een nieuwe lokatie uitgeprobeerd en gevonden, maar of die het wordt is nog niet helemaal duidelijk. De deelnemers die vandaag in Landgraaf zouden trainen werd een leuk extra alternatief geboden op de Veluwe. Hun inschrijfgeld wat reeds is voldaan blijft staan tot de ORT na de zomer. Maar Tonny van der Spoel en Roel de Jong wilden toch wel graag rijden vandaag. En zo geschiede.........
Hier wat instructies aan Tonny van der Spoel waarover elders op mijn site veel meer info te vinden is. Tonny is weer een paar stappen op de ladder geklommen in zijn ervaringen op het onverhard. Vandaag werden steile heuvels en modderpaden en modderbakken genomen. Op de lokatie die we hebben bekeken is echt veel mogelijk als het gaat om deze zaken. Zelfs moerasachtig gebied rijden kan daar zonder problemen.
Jan Hofland was ook van de partij. Jan zou op een Yamaha meedoen in de Dakar-editie van twee jaar geleden, welke werd geannuleerd hetgeen ook een grote teleurstelling teweeg bracht. Boven koelt Jan even af van alle verhitte kilometers off road.

Roel wilde vandaag toch ook wel rijden en smeekte ons bijna om een rijdag. En wij natuurlijk maar weer toegeven. Roel super dat je er was, en volgende keer ben je weer van de partij op de ORT.
Ook wij moesten van de afgelopen weken, waarin de gemoederen soms hoog opliepen even afkoelen, nou bij deze..........
Dan een hele leuke reactie van Roel de Jong die als teleurgestelde deelnemer zondagochtend is mee geweest:
Verslag van off-road rit van zondag 7 juni 2009


Vrijdagavond ben ik de spullen aan het klaarzetten voor aankomende zondag , de dag van landgraaf zogezegd want dan is het de hele dag crossen in een zandafgraving alwaar ik vorig jaar ook ben geweest .Voor de zekerheid controleer ik de mail nog even en dat was maar goed ook want door organisatorische problemen gaat de rit niet door. Een kleine teleurstelling maar niet getreurd. Zaterdag op de markt bel ik voor de zekerheid maar even naar Brouwer Trading “Ja Roel flink balen” zegt Arjan , maar er komt een goed alternatief hoor. Trouwens als je zin hebt ,ik ga morgen zelf wel een tochtje maken, ga je mee? Natuuuuuuurrlijk .

Tot zo ver de inleiding.

Zondagochtend 9.05 uur.
Ik kom bij de zaak van Arjan , zegt hij “wat ben je vroeg Roel, er gaan er nog een paar mee,wil je koffie? Tijdens de koffie komen natuurlijk wel wat verhalen los van avonturen die Arjan in binnen en buitenland meemaakt. Gedurende dit gesprek meld zich ondertussen Tonny van der Spoel, die de HEROES-LEGEND gaat rijden, Jan de kamikaze Hofland (de omschrijving zegt al genoeg ) Hans Hendriks (geeft normaal all-road cursussen maar is blij om zelf ook weer eens gas te geven) en later Marcel de Graaf die zijn motor zelf getuned heeft wat wel bleek , want die trok constant zijn motor op het achterwiel (alhoewel de anderen demonstreerden dit ook regelmatig).
Met deze groep mocht ik dus deze ochtend mee. Eerst naar strand Horst waar het strand beproeft werd ( zie foto) met daarnaast een stuk gebied met grote zandbulten waar zo te zien wel vaker een motor aanwezig was geweest. We konden ons daar mooi uitleven , en laten we eerlijk zijn , met zo’n begeleiding kon mij ook weinig gebeuren. Regelmatig kreeg ik wat handige tips en werd het gas er flink op los gegooid.( wel in de kop houdende dat ik me met deze jongens natuurlijk niet kon meten , maar het plezier stond deze ochtend voorop. Op een gegeven moment vraagt Arjan aan Jan , zou je met de motor door het water tot aan de ballenlijn kunnen komen ? Jan probeert het en komt een heel eind, maar dan slaat zijn motor af. Hilariteit natuurlijk alom , want hij staat tot aan zijn knieën in het water.(maakt hem niks uit, want 1 ding is wel duidelijk bij deze mannen, UITDAGINGEN GAAN ZE NIET UIT DE WEG)
Daarna door richting de snelweg waar nog een stuk gebied ligt waar ook de nodige uitdagingen liggen. Mooie singletracks zelfs een moerasachtig gebied en……bergjes ik zeg je sommige waren mij te hoog en te stijl , die liet ik maar aan de echte crossers over. Bewondering toch wel op z’n plaats voor Arjan , Jan en Hans die met plezier ertegen aan knalden. Nog een paar paadjes door de modder en hop met een gangetje van dik 100km. per uur rijden we naar de bossen en weilanden waar wat zandpaden en singletracks worden gereden. Op de zandpaden hou ik wel wat afstand want door het stof zie je het hele pad niet meer . (ook hier worden zelfs door mij snelheden van 80-90 km p/u gehaald en houden de anderen zich nog in. Sociaal als de mannen zijn wordt bij bochten op elkaar gewacht,bij tegenliggers de hand op, bij paardrijders gestopt, en bij fietsers en wandelaars het gas eraf. Rond 12 uur gaan we weer terug naar de zaak van Arjan waar we nog gezellig wat napraten onder het genot van een bak koffie. De motor laat ik bij Arjan want die maakt een beetje een vreemd geluid (volgens de techneuten heb ik hem iets teveel gekieteld maar dat komt ook wel weer voor elkaar. 1 telefoontje naar huis …….OPHALEN??????? ja hoor ik kom eraan. Na iedereen bedankt te hebben en zij mij gaat ieder hun weg met de afspraak dat we mekaar zeker weer eens tegen komen want u begrijpt dit smaakt naar meer .

Mensen nogmaals bedankt voor de leuke zondag en wie weet.

Groeten Roel de Jong
Roel bedankt voor de leuke reactie en tot de volgende keer!!!

Geen opmerkingen: