Totaal aantal pageviews

zondag 16 november 2008

Seizoeneinde 2008, aandacht voor de Challenge.

Motorrijschool Hendriks gebruikt de BMW G 650 X Challenge, best intensief. Nu er even wat ruimte in de planning van de trainingen is ontstaan krijgt de Challenge even de volle aandacht. Tijd voor onderhoud, een uitgebreide wasbeurt / poetsbeurt en dan ook maar gelijk een gedaante verwisseling.
Van de BMW dealer die zich erg druk maakt op het terrein van all - en off road BMW's, Bert Duursma te Apeldoorn, had ik al eens een mooie uitvoering van de Challenge gezien in BMW Motorsport - trim en bijbehorende kleurstelling. Ik was direct weg van deze uitvoering en nu de tijd is aangebroken voor groot onderhoud zag ik mijn kans daarom schoon om de Challenge een flinke opknapbeurt te geven, en dus moest die zelfde kleurstelling er komen. BDM zorgde voor de stickerset en Gerard Hoefakker, mijn maatje voor de kleurrijke omdoping van de motor.
Hier Gerard in actie om het standaard witte voorspatbord in de originele BMW kleur Pacificblau te spuiten.
Ook de zijplaten ondergingen een ware metamorfose. Een blauwe en rode bies sieren de motor vanaf nu. Omdat ik de laatste keer bij het reinigen van de motor de originele stickers voor een deel van de motor afspoot werd besloten om de nieuwe stickers allemaal op de pas gespoten delen aan te brengen waarna de blanke laklaag het geheel in glimmende look afmaakte. De stickers onder de blanke lak dus.... En dan het uiteindelijke prachtige eindresultaat. Helemaal geslaagd die nieuwe uitmonstering in BDM look en dus in BMW Motorsport outfit.
Bij deze wil ik Gerard Hoefakker bedanken voor het geweldige spuitwerk en zijn geduld, en Bert Duursma voor zijn medewerking en het verstrekken van de originele stickerset.
Enne ik ben erg trots op het eindresultaat, zo moest ie worden.
Nog een beurtje in de werkplaats van BDM en dan is de Challenge klaar om begin 2009 weer met mij aan te treden voor een reeks nieuwe all road en off road trainingen.

Geen opmerkingen: