Totaal aantal pageviews

woensdag 5 mei 2010

All Road Training te Apeldoorn op vrijdag 23 april 2010.

Op vrijdag 23 april 2010 hield BERRT van Bert Duursma een van zijn All Road Trainingen.  Omdat Bert en ik al jaren een goede verstandhouding hebben en Bert een trainer te kort kwam, vroeg hij mij voor deze training als trainer te fungeren. En dat doe ik natuurlijk heel erg graag.

Zoals ook altijd bij mijn eigen trainingen het geval ik vangen we de dag aan met theorie, en dan remmen op onverharde ondergroend. Toch altijd aan het begin wel weer spannend. Voor de een de eerste meters in het zand, voor de ander al vertrouwd.

Op een van de vele paden in de buurt van Diepenheim gaan we van start met remmen. Zittend remmen, staand remmen met voor- en achterrem, alles kwam weer aan bod. Er werd weer veel en in hoog tempo geleerd en al snel raakte iedereen vertrouwd.

Ook altijd een vast onderdeel in de training; motor tillen.
Na de lunch oefenen we het rijden in een bosperceel. Gesproken wordt over kijktechniek, bediening gas rem en koppeling. Allemaal zeer belangrijke zaken bij het rijden van een all road route.

Hier een mooi voorbeeld van kijken en rijden in zo'n bosperceeltje. Zonder te kijken kom je hier echt de bocht niet door. Er wordt goefend op trail-snelheden, lekker technisch dus maar er kan ook een rondje uitgezet worden waar iets vlotter gereden kan worden. Kortom er is hier veel mogelijk dus.


Geen opmerkingen: